Får tilbage mistede Lawn Care erhvervskunder

Hvis du ejer en græsplæne eller landskab selskab, vil du i sidste ende miste nogle kunder. De fleste kunder vil ikke engang fortælle dig hvorfor de er at lade dig gå. På mange gange dette vil komme som en overraskelse til dig.
Dette kan skabe et dårligt billede af dig og din virksomhed i kundens øjne. Og tro mig, de har potentiale til at lade mange mennesker kender.
Efter min mening, det kan være mest skadeligt når du vedligeholder mange egenskaber på en gade eller område. Nogle af disse naboer har en meget stærkere bånd med hinanden end med græsplæne virksomhedsejer. Hvis en kunde falder du, kan de andre hoppe skib også uden grund. Måske ikke umiddelbart, men muligvis nede ad vejen. Jeg har set og hørt om dette. Det er ikke så ualmindeligt.
Hvorfor kunder vil “falde” du…
14% ikke-afviklet klager
9% konkurrence
9% udflytning
68% ingen særlig grund
68% forlade normalt på grund af manglende opmærksomhed.
Behandle alle dine kunder, som de er den eneste.
Mange ejere har den mentalitet, der tabte fortjeneste fra en tabt kunde kan erstattes af overskud fra en ny kunde.
Det er ikke tilfældet. Lang tid kunde bruger flere penge overarbejde. Da du allerede har den loyalitet, bygget, er lang tid kunde mere tilbøjelige til at købe ekstra ydelser, henvise venner og bo hos dig meget længere.
Hvis du forsøger og få en kunde tilbage, selv om du er mislykket, kan det holde de utilfredse kunder fra at fortælle en masse andre.
Så sluge din stolthed. Re kontakt din kunde og overraske dem. De ikke ville sandsynligvis have forventet du kontakte dem. Fortæl dem at du går glip af deres forretning og værdsætter deres tilbagevenden. Spørg dem “Hvad kan jeg gøre for at vinde tilbage din forretning?”
Hvis de ikke har nogen ideer, give dem en gratis græsplæne opskæring eller eventuelt gratis arbejdskraft på barkflis installation.
Hvorfor kunder går tabt…
1) bevidst skubbet væk – faldt denne kunde, som han er svært at beskæftige sig med og husk eller han fortsætter med at være sent eller måde bagefter på sin betaling til dig. Du ønsker ikke denne type.
2) utilsigtet skubbet væk – har du Lad ned kunden i den ene eller den anden.
3) trak væk – tilbød konkurrent en bedre værdi eller service.
4) købte væk – tilbudt konkurrent lavere priser på den samme eller lignende tjeneste.
5) ikke længere behov – købte sin egen plæneklipperen, flyttes ud af byen, eller lokale lejligheder.
Efter at have talt til en debitor personligt eller over telefonen, vil du vide hvorfor han forlod og hvad han behøver fra dig til at genvinde ham som kunde. Hver situation er anderledes.
Så i Resumé, hvorfor prøver hen til blive en tabt kunde tilbage er gavnlig
1) til at vise dig måder at forbedre din tjenester eller kommunikation.
2) kan begrænse negative ord i munden fra en utilfreds kunde, som “faldt” du og kan øge positive ord fra kunderne genvandt.
Må ikke se på det som du mislykkedes, lejligheden til at lære, hvad du kunne have gjort for at bevare denne kunde. Det vil gøre din virksomhed det meget bedre.
Held og lykke